Dance-P

Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Pauline - 29 maj 2010 22:44

Hejhej! Skulle bara säga godnatt! Vi hörs imorgon! Sov sött! Godnattkramizzar//Pauline  

Av Pauline - 29 maj 2010 22:33

Heej alla! Ska det vara så svårt att få in ett youtube-klipp elr liknande på sin egna blogg??? Nej, man tycker ju inte det! Skulle precis sätta in en countdown till sommarlovet, jag kopierar koden och klistrar in i ett inlägg! Men tror ni det funkar? Icke, det kommer bara en massa dum text som man inte får ut något av! Det ska ju komma någonting, eller hur? Snälla, finns det någon som kan hjälpa mig att få in youtube-klipp eller något liknande här på min blogg? Skulle bli hur tacksam som helst om någon ville hjälpa mig :)! Men vi hörs senare! Ha det gött kramizzar//Pauline

Av Pauline - 29 maj 2010 20:40

Heej alla! Jag ska ha en tävling om vem som har snyggast design! Reglerna är enkla! Gör bara så här:

- Skriv ungefär så här i en kommentar: "Jag är med i tävlingen" elr något sånt och så skriver du din bloggadress

- När tävlingen är avslutad väljer jag ut 3 av dom snyggaste designerna och sen är det ni som får rösta

- OBS! När ni ska rösta i slutet av tävlingen får man bara rösta en gång!

- Den som vinner får bli länkad på min blogg i 1 vecka! Vad sägs om det? Då kan du få fler besökare på ett enkelt och smidigt sätt :)!


Det är reglerna, är det något som är oklart eller som ni undrar över så säg till så svarar jag så fort som möjligt! Nu är tävlingen startad :)!OBS! Du får anmäla dig till tävlingen t.o.m Fredag den 4 juni! Sen på lördagen den 5 juni och söndagen den 6 juni får ni rösta på dom 3 som gått till final! På söndag kväll eller måndag kväll ser vi vem som vunnit!

Ni får ha det så gött! Kramizzar//Pauline  

Av Pauline - 29 maj 2010 20:20

Heej alla! Ikväll är det Eurovision song contest! Jag, familjen och kompisarna från Norge ska kolla tillsammans! Danmarks bidrag sjungs av en svensk person tror jag :), så man kanske borde hålla lite på honom/henne ;P ? Jag har precis ätit middag, Louise och jag åt kycklingsfilé, klyftpotatis och kryddsmör! Mums! Dom andra åt hummer (urk! Jag gillar inte hummer)! Det här är det 3:e inlägget som jag gör idag, som har precis samma inehåll för de andra har inte sparats :@! Men jag hade tänkt starta en tävling här på bloggen! Det är en veckansbloggdesign-tävling, elr vad man nu ska kalla det :)! Mer info om tävlingen kommer i nästa inlägg och när det inlägget är ute så är tävlingen startad! Vad sägs om det? Men då hörs vi sen!   

Av Pauline - 29 maj 2010 11:36

Heeej! Tänkte bara visa er en bild! OMG! Säger jag bara...OMG! Kolla hur viga dom är!!!    Det ser ju läskigt ut!! Aja, ni får ha det så bra! Ha det gött! Kramizzar//Pauline

Av Pauline - 29 maj 2010 09:18

Heeej alla! Jag hade tänkt att skriva ett litet smarrigt reecept till er som läser min blogg! Hoppas ni tycker det är bra! Här kommer det en god huvudrätt som smakar lika gott som det ser ut! (Har tyvärr ingen bild...)


Biff chow mein:


Ingredienser:

* 1 pressad vitlöksklyfta

* 2,5 cm skalad och riven ingefära

* 1 msk ljus soja

* 1 msk risvinäger eller sherry

* 350 g tunt skivat nötkött (t.ex. fransyska)

* 225 g äggnudlar

* 1 msk solrosolja

* 75 g halverade sockerärtor

* 100 g små broccolibuketter

* 3 delade salladslökar

* 1 röd paprika, urkärnad och tunt skivat (paprika är inget måste)

* 100 g böngroddar

* 2 msk ostronsås

* 2 tsk rostad sesamolja


Redskap:

* Blandskål

* Sked

* Kastrull

* Träsked

* Wok/teflonpanna


Gör så här: Steg 1: Blanda vitlök, ingefära, soja och risvinäger eller sherry i en skål. Tillsätt det skivade köttet och rör om. Låt marinera i 10 minuter.

Steg 2: Koka äggnudlarna under tiden. Lägg dom i en kastrull med kokande vatten och koka i 4 minuter. Häll av vattnet och lägg dom i kastrullen igen för att behålla värmen. Steg 3: Hetta upp solrosoljan i en stor wok eller teflonpanna. Tillsätt köttet och woka under omrörning i 4 till 5 minuter tills det fått en brun färg. Steg 4: Tillsätt sockerärtorna, broccolin, salladslökarna och paprikorna. Woka under omrörning i 2 till 3 minuter. Steg 5: Tillsätt nudlarna, böngroddarna, ostronsåsen och sesamoljan. Woka under omrörning i ytterligare 2 minuter.

Voilá!


Hoppas du tycker att receptet var bra! Mer recept kommer senare, vill du att jag skriver något speciellt recept säg till! Eller vill du att jag skriver receptet till din favorit rätt, så säg till :D! Ni får ha det så gött! Kramizzar//Pauline


Av Pauline - 29 maj 2010 08:53

Heej här kommer lite filmtips till er! Hoppas ni tycker dom är bra :D!


Bra filmer: Avatar, City of Ember, Journey to the Center of the Earth, 13 going 30, StreetDance3D (inte för att jag sett den :P), Indiana Jones-serien, Twilight-serien och så finns det ju typ 1000 andra bra filmer men det här är dom jag kommer på nu!


Dåliga filmer: Serious moonlight & så finns det många fler men dom kommer jag inte på nu :P! 


Hoppas ni tycker om dom, och har ni några bra filmtips så skriv dom gärna till mig <3! Ni får ha det så gött! Kramizzar//Pauline   


Av Pauline - 29 maj 2010 08:38

Heej och godmorgon alla! Sovit gott? Jag har, men jag somnade i mammas och pappas säng...hehe, sen skulle mamma ta mig till mitt rum och jag har loft säng, så hon hade sagt att jag fick klättra upp själv, och jag hade tydligen svarat, så jag gick nog lite i sömnen för jag kommer inte ihåg något av det  Haha! Iallafall, JAG VANN!! Jag vann biobiljetterna, så nu ska Louise och jag gå och se filmen, när biljetterna kommit ;P! Och när filmen har kommit ut på bio :D! Men det är en himlans orättvist att Sverige inte får vara med i Eurovision song contest ikväll :(! Dumma Anna! Aja, vad tyckte du om Anna? Var det hon som skulle ha vunnit melodifestivalen? Eller hejade du på någon annan? Jag tyckte att hon var sådär, hon sjöng rätt bra och låten var inte den sämsta! Men hon hade tydligen inte det! Iallafall i nästa inlägg hade jag tänkt komma med lite bra filmtips! Vad sägs om det? Och senare kommer det nog komma ett inlägg som heter "Pauline hissar & dissar" hihi! Men vi hörs senare! Ni får ha det så gött! Kramizzar//Pauline

Tidigare månad - Senare månad

Pauline - MODE&FOTO♥


Kul att just du hittade hit :) Jag heter Pauline och i denna blogg kommer du få läsa om min vardag, mode, dans & ta del av mina foton som jag tar med en Nikon d40. Hoppas du stannar, och följ mig gärna via bloglovin' :)
bloglovin

Fråga mig något!

91 besvarade frågor

Vad tycker du?

blogg.se / bloggplatsen.se?
 blogg.se
 bloggplatsen.se

Följ mig via bloglovin' :)

bloglovin

Gilla mig på facebook :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

    

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards