Dance-P

Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

Recept!

Av Pauline - 29 maj 2010 09:18

Heeej alla! Jag hade tänkt att skriva ett litet smarrigt reecept till er som läser min blogg! Hoppas ni tycker det är bra! Här kommer det en god huvudrätt som smakar lika gott som det ser ut! (Har tyvärr ingen bild...)


Biff chow mein:


Ingredienser:

* 1 pressad vitlöksklyfta

* 2,5 cm skalad och riven ingefära

* 1 msk ljus soja

* 1 msk risvinäger eller sherry

* 350 g tunt skivat nötkött (t.ex. fransyska)

* 225 g äggnudlar

* 1 msk solrosolja

* 75 g halverade sockerärtor

* 100 g små broccolibuketter

* 3 delade salladslökar

* 1 röd paprika, urkärnad och tunt skivat (paprika är inget måste)

* 100 g böngroddar

* 2 msk ostronsås

* 2 tsk rostad sesamolja


Redskap:

* Blandskål

* Sked

* Kastrull

* Träsked

* Wok/teflonpanna


Gör så här: Steg 1: Blanda vitlök, ingefära, soja och risvinäger eller sherry i en skål. Tillsätt det skivade köttet och rör om. Låt marinera i 10 minuter.

Steg 2: Koka äggnudlarna under tiden. Lägg dom i en kastrull med kokande vatten och koka i 4 minuter. Häll av vattnet och lägg dom i kastrullen igen för att behålla värmen. Steg 3: Hetta upp solrosoljan i en stor wok eller teflonpanna. Tillsätt köttet och woka under omrörning i 4 till 5 minuter tills det fått en brun färg. Steg 4: Tillsätt sockerärtorna, broccolin, salladslökarna och paprikorna. Woka under omrörning i 2 till 3 minuter. Steg 5: Tillsätt nudlarna, böngroddarna, ostronsåsen och sesamoljan. Woka under omrörning i ytterligare 2 minuter.

Voilá!


Hoppas du tycker att receptet var bra! Mer recept kommer senare, vill du att jag skriver något speciellt recept säg till! Eller vill du att jag skriver receptet till din favorit rätt, så säg till :D! Ni får ha det så gött! Kramizzar//Pauline


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline - 13 september 2011 21:01


  Imorrn börjar jag blogga på http://palosfoto.blogg.se, så forstätt följa mig&mitt liv där! Den här bloggen kommer finnas kvar, ifall jag skulle trivas bättre på bloggplatsen så kommer jag kanske tillbaka hit. Men då säger jag självklart till f...

Av Pauline - 12 september 2011 21:12


en "fin" oredigerad bild på mina underbara kompisar , kärlek!   Tjobrä! Ville bara uppdatera lite, det gillar nu ju? ;) Var med kompisar som vanligt efter skolan idag. Ska iallafall gå och titta på hollywoodfruarna nu, dom är såhäär roliga! De...

Av Pauline - 11 september 2011 19:31

 |Nikon d40|AF-S Nikkor 55-200mm|Foto&redigering: jag|   tjenatjena snyggingar! Hade det gryyymt kul igår på kulturnatten, var med Hanna & Louise men hänkade på en massa hela tiden. Träffade superhärliga tjejer & killar, niärbäst (L) Har bara var...

Av Pauline - 10 september 2011 17:35

  Jag & hanna på bilderna, visst är hon för fin!? (L)Hej snyggingar! Nu sitter jag och dunkar musik, har vart på stan & käkat med familjen innan :) Nu ska jag snart ner på stan igen & möta upp lite vänner, det är kulturnatten ikväll! Kommer bli ...

Av Pauline - 10 september 2011 11:28

|Nikon d40|AF-S Nikkor 18-55mm|Foto&redigering: jag|   Hon. Var. Helt. Fantastisk. Här har ni del 1 av alla bilder jag fotade i torsdag, det var så himla roligt! Hon sjunger så bra!! Stod längst fram också, kan det bli bättre? Fick med mig l...

Pauline - MODE&FOTO♥


Kul att just du hittade hit :) Jag heter Pauline och i denna blogg kommer du få läsa om min vardag, mode, dans & ta del av mina foton som jag tar med en Nikon d40. Hoppas du stannar, och följ mig gärna via bloglovin' :)
bloglovin

Fråga mig något!

91 besvarade frågor

Vad tycker du?

blogg.se / bloggplatsen.se?
 blogg.se
 bloggplatsen.se

Följ mig via bloglovin' :)

bloglovin

Gilla mig på facebook :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

    

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards