Dance-P

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Fler skönhetstips!

Av Pauline - 28 maj 2010 21:20

Heej! Här kommer fler skönhetstips! Hoppas ni gillar dom! Skönhetstips för: Hår & kropp!


För dig som har fett hår: Gör så här: Köp aloe vera-gelé i din närmaste hälsokostbutik och blanda det med en tsk citronjuice. Ta en klick som en enkrona av ditt vanliga schampo och blanda ihop gelén och saften med. Massera in i håret riktigt rejält (och i hårbotten) och skölj ur ordentligt. Därför funkar det: Aloe vera och citronjuice hjälper  till att ta bort överflödigt fett genom att stimulera blodsystemet så att fettet inte lagrar sig i porerna.


För dig som har torrt hår: Gör så här: Mosa en banan i en bunke och häll i 4 droppar mandelolja. Arbeta in det i håret och låt det sitta i 15 minuter innan du använder ditt vanliga schampo och balsam. Så funkar det: Banan och mandelolja innehåller mycket fett och som hjälper till att binda fuktigheterna i torrt hår.


För dig som vill ha mer glans i håret: Gör så här: Knäck ett ägg och blanda ihop med en halv dl mjölk. Blandas det inte riktigt ordentligt så ta en visp! Häll sedan blandningen över håret, messera in det och sitt med en handuk över i 10 minuter. Skölj sedan ur. Därför funkar det: Ägg innehåller mängder med mineraler, vitaminer och proteiner som är bra för ditt hår. Tillsammans med mjölk som är glansgivande så blir detta rena rama mirakelkuren.


För dig som vill få lite ljusare hår: Sä här gör du: Du som redan är blond men vill fördjupa den blonda tonen lite kan ta färskpressad citronsaft i håret. Har du möjlighet att sitta i solen efteråt i en halvtimme så blir effekten ännu bättre. Därför funkar det: Citron har, liksom kamomill, en naturligt blekande effekt. Men tänk på att använda hårinpackning sedan så håret inte blir slitet.


För dig som känner dig hängig och trött: Gör så här: Ta en stor morot och skär i mindre bitar. Skala en appelsin och dela i klyftor. Mät upp 2 dl hallon (har du inte färska så ta frysta). Häll i allting i en mixer och kör det tills allting är riktigt finfördelat. Häll upp i 2 st glas och servera med isbitar. Därför funkar det: Morot, hallon och apelsin innehåller massor av c-vitaminer och antioxidanter. Blodsockret stiger snabbt vilket gör att du blir piggare bara några minuter efter att du druckit juicen.


För dig som är förkyld: Gör så här: Mixa en halv grapefrukt, en halv kiwi, två stora bitar färsk ananas, fem stora jordgubbar och en dl frysta tranbär i en mixer. Servera i 2 glas. Därför funkar det: Grapefrukt, kiwi och tranbär smakar syrligt och sätter igång bihålesystemet. Jordgubbar är en naturlig smärtlindrare och hjälper mot huvudvärken som man ofta har när man är förkyld. De höga mängderna c-vitaminer i ananasen gör att du känner dig piggare.


För dig som har spröda och svaga naglar: Gör så här: Ta två dl björnbär, en dl svarta vinbär och en dl vaniljyoghurt och kör allt i en mixer. Servera!  Därför funkar det: Ena av anledningarna till varför man får dålig kvalitet på naglarna är brist på folsyra och B-vitaminer. Mörkgröna och mörkblåa bär och frukter innehåller ofta mycket folsyra så björnbär och svarta vinbär kan göra underverk i naglarna. OBS! Viktigt: När du ska använda bär och frukter som är frysta så ska du inte tina upp dom i micron innan eller värma upp dom. Då försvinner vitaminerna - så bara tillred dem som de är.


Hoppas du gillar dom! Och att du tycker dom funkar! Måste dra! Godnatt! Kramizzar//Pauline



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline - 13 september 2011 21:01


  Imorrn börjar jag blogga på http://palosfoto.blogg.se, så forstätt följa mig&mitt liv där! Den här bloggen kommer finnas kvar, ifall jag skulle trivas bättre på bloggplatsen så kommer jag kanske tillbaka hit. Men då säger jag självklart till f...

Av Pauline - 12 september 2011 21:12


en "fin" oredigerad bild på mina underbara kompisar , kärlek!   Tjobrä! Ville bara uppdatera lite, det gillar nu ju? ;) Var med kompisar som vanligt efter skolan idag. Ska iallafall gå och titta på hollywoodfruarna nu, dom är såhäär roliga! De...

Av Pauline - 11 september 2011 19:31

 |Nikon d40|AF-S Nikkor 55-200mm|Foto&redigering: jag|   tjenatjena snyggingar! Hade det gryyymt kul igår på kulturnatten, var med Hanna & Louise men hänkade på en massa hela tiden. Träffade superhärliga tjejer & killar, niärbäst (L) Har bara var...

Av Pauline - 10 september 2011 17:35

  Jag & hanna på bilderna, visst är hon för fin!? (L)Hej snyggingar! Nu sitter jag och dunkar musik, har vart på stan & käkat med familjen innan :) Nu ska jag snart ner på stan igen & möta upp lite vänner, det är kulturnatten ikväll! Kommer bli ...

Av Pauline - 10 september 2011 11:28

|Nikon d40|AF-S Nikkor 18-55mm|Foto&redigering: jag|   Hon. Var. Helt. Fantastisk. Här har ni del 1 av alla bilder jag fotade i torsdag, det var så himla roligt! Hon sjunger så bra!! Stod längst fram också, kan det bli bättre? Fick med mig l...

Pauline - MODE&FOTO♥


Kul att just du hittade hit :) Jag heter Pauline och i denna blogg kommer du få läsa om min vardag, mode, dans & ta del av mina foton som jag tar med en Nikon d40. Hoppas du stannar, och följ mig gärna via bloglovin' :)
bloglovin

Fråga mig något!

91 besvarade frågor

Vad tycker du?

blogg.se / bloggplatsen.se?
 blogg.se
 bloggplatsen.se

Följ mig via bloglovin' :)

bloglovin

Gilla mig på facebook :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

    

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards