Dance-P

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Skönhetstips!

Av Pauline - 28 maj 2010 16:48

Heej alla! Här kommer lite skönhetstips till er! Om hur du blir naturligt vacker..:)!


För dig som har påsar under ögonen: Gör så här: Skär tunna skivor av gurka  och lägg på ögonlocken medan du blundar. Ligg & vila i en kvart innan du tar bort gurkskivorna. Därför funkar det: Gurka har en lugnande effekt som gör huden runt ögonen lite klarare. Kuren kan upprepas några ggr i veckan tills man får piggare blick.                    


För dig som har fet hy: Gör så här: Ta 3-4 jordgubbar och mosa dom. Blanda gärna moset med havregryn så håller konsistensen ihop bättre. Täck ansiktet med röran och låt verka i 15 minuter innan du sköljer av det med ljummet vatten. Därför funkar det: Jordgubbar är inte bara supersmaskigt, det är också väldigt renande och hjälper till att forsla bort döda hudceller. På det sättet hjälper det dig att hålla den feta hyn så ren att inte porerna täpps till.


För dig som har problem med finnar: Gör så här: Riv ett äpple på ett rivjärn och blanda med två msk honung. Smeta ut över ansiktet och låt det torka in i huden. Tvätta sedan av med ljummet vatten. Därför funkar det: Honung är naturligt bakteriedödande och är även rikt på C-vitaminer. Äpple innehåller en speciell typ av fruktsyror som kallas AHA-syror. Den typen av syror har förmågan att tränga in på djupet och lösa upp döda hudceller. Äpple och honung tillsammans är därför väl värt att prova om man har problem med oren hy och akne.


För dig som har torra läppar: Gör så här: ta olivolja på fingret och stryk på läpparna innan du går och lägger dig och låt verka under natten. Därför funkar det: Olja är bland det fetaste som finns så att använda olivolja som mjukgörande medel är mer effektivt än vad många tror. Testa!

För dig som har torr hy: Gör så här: Mosa en halv avokado och blanda med en halv mosad banan. Tillsätt en msk olivolja och blanda runt. Lägg masken på ansiktet och skölj av 10-15 minuter senare. Voilá! Därför funkar det: Avokade, olivolja och banan är extremt feta produkter som tillför mängder av fukt och näring, jätteviktigt för dig med torr hy!

För dig som har normal hy: Gör så här: Ta en persika och mosa ordentligt i en skål. Ringla sedan ner en msk honung, blanda runt och låt verka i ansiktet 20 minuter innan du sköljer av riktigt ordentligt. Därför funkar det: Persika innehåller ämnen som motverkar innflammantioner i huden plus att den löser upp smuts och orenheter.     


Mer skönhetstips kommer senare! Hoppas ni tycker om dom! Ha det så gött! Kramizzar//Pauline

                    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline - 13 september 2011 21:01


  Imorrn börjar jag blogga på http://palosfoto.blogg.se, så forstätt följa mig&mitt liv där! Den här bloggen kommer finnas kvar, ifall jag skulle trivas bättre på bloggplatsen så kommer jag kanske tillbaka hit. Men då säger jag självklart till f...

Av Pauline - 12 september 2011 21:12


en "fin" oredigerad bild på mina underbara kompisar , kärlek!   Tjobrä! Ville bara uppdatera lite, det gillar nu ju? ;) Var med kompisar som vanligt efter skolan idag. Ska iallafall gå och titta på hollywoodfruarna nu, dom är såhäär roliga! De...

Av Pauline - 11 september 2011 19:31

 |Nikon d40|AF-S Nikkor 55-200mm|Foto&redigering: jag|   tjenatjena snyggingar! Hade det gryyymt kul igår på kulturnatten, var med Hanna & Louise men hänkade på en massa hela tiden. Träffade superhärliga tjejer & killar, niärbäst (L) Har bara var...

Av Pauline - 10 september 2011 17:35

  Jag & hanna på bilderna, visst är hon för fin!? (L)Hej snyggingar! Nu sitter jag och dunkar musik, har vart på stan & käkat med familjen innan :) Nu ska jag snart ner på stan igen & möta upp lite vänner, det är kulturnatten ikväll! Kommer bli ...

Av Pauline - 10 september 2011 11:28

|Nikon d40|AF-S Nikkor 18-55mm|Foto&redigering: jag|   Hon. Var. Helt. Fantastisk. Här har ni del 1 av alla bilder jag fotade i torsdag, det var så himla roligt! Hon sjunger så bra!! Stod längst fram också, kan det bli bättre? Fick med mig l...

Pauline - MODE&FOTO♥


Kul att just du hittade hit :) Jag heter Pauline och i denna blogg kommer du få läsa om min vardag, mode, dans & ta del av mina foton som jag tar med en Nikon d40. Hoppas du stannar, och följ mig gärna via bloglovin' :)
bloglovin

Fråga mig något!

91 besvarade frågor

Vad tycker du?

blogg.se / bloggplatsen.se?
 blogg.se
 bloggplatsen.se

Följ mig via bloglovin' :)

bloglovin

Gilla mig på facebook :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

    

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards