Dance-P

Alla inlägg den 26 april 2011

Av Pauline - 26 april 2011 19:48

Här kommer en liten guide om hur du gör din egna reflexskärm!

 

Du behöver:

 

 

*Papper (gärna ett stort, har du inga stora; gör som jag!)

*Folie

*Tejp

*Lim

   

 

1. Om du ej har ett stort papper, klistra ihop flera :)

   

 

2. Skrynkla ihop folien och dra försiktigt ut det igen.

   

 

3. Lägg det runt pappret och vik upp över kanterna.

    

 

4. Tejpa fast så att det inte åker av.

  

 

Klart!

 

Varför behövs en reflexskärm?

Den är bra vid t.ex fotografering av människor, den tar bort skuggningar i t.ex. ansiktet. För att få rätt ljus ska man helst vara ute i solen, annars går det bra vid ett fönster ;).


Hur använder man en reflexskärm?

Vinkla skärmen så att den fångar upp ljuset och ljusar upp "modellens" ansikte.


Exempel:




Hoppas att ni gillade det :) Har ni några frågar är det bara att fråga i en kommenter eller annat.♥

Av Pauline - 26 april 2011 19:35

 

Denna ansiktskrämen fick jag av mamma idag, min gamla tog nämligen slut häromdagen ;) Hoppas den funkar bra! Idag var första skoldagen efter lovet, inte sådär jätteskönt att stiga upp vid halv 7 imorse... Har gjort matteläxan, fotat & pysslat lite efter skolan. Har även gjort iordning ett litet fototips som snart dyker upp här :) Latero


GLÖM INTE FOTOTÄVLINGEN! KLICKA HÄÄÄR FÖR ATT DELTA♥

Pauline - MODE&FOTO♥


Kul att just du hittade hit :) Jag heter Pauline och i denna blogg kommer du få läsa om min vardag, mode, dans & ta del av mina foton som jag tar med en Nikon d40. Hoppas du stannar, och följ mig gärna via bloglovin' :)
bloglovin

Fråga mig något!

91 besvarade frågor

Vad tycker du?

blogg.se / bloggplatsen.se?
 blogg.se
 bloggplatsen.se

Följ mig via bloglovin' :)

bloglovin

Gilla mig på facebook :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

    

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards