Dance-P

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Hur du gör ditt egna hemma-spa del 2 :)

Av Pauline - 16 december 2010 19:26

Heej alla! Här kommer del 2 :)


Mandel och majonnäs-skrubb:

 

Den här ansiktsskrubben är mjukgörande och skön för dig som har torr hy. Undvik feta produkter som majonnäs om du har oljig hy och lätt att få finnar.

Det här behöver du:


*0,6 dl mandlar (Har du en köksvåg ta ca 57g mandlar)

*5ml majonnäs


Gör så här:

Pulvisera mandlarna i en mixer tills dom blir som mjöl. Lägg i majonnäsen och blanda ordentligt. Gnid försktigt in blandningen i ansiktet och låt vara i ca 10 min. (Skrubben du inte använder kan stå i kylen i 2-3 veckor, men lukta alltid på den innan du använder den. Luktar den dåligt släng den bara!)


Kaffedoftande kroppsskrubb:


Den här peelingen gör huden mjuk och len och är skön att använda i duschen.


Det här behöver du:

*Kaffesump

*1,2 dl havssalt

*Några droppar massageolja

Gör så här:


Blanda alla ingredienserna i en skål. Sätt på duschen och låt det ånga ordentligt eftersom det öppnar dina porer och gör kroppen beredd på skrubben. Använd stora cirkulerande rörelser och var noga med att skölja av allt. Torka kroppen med en tjock fluffig handduk och avsluta med en tjock bodylotion.


För ögonen!:

Området runt ögonen är tunt och ömtåligt så medans nu ändå gör en ansiktsmask kan du testa det här:


Kamomillte:

Kamomillte hjälper till att ta bort svullnad och rodnar runt ögonen. Doppa två påsar kamomillte i kokande vatten i några minuter. Ta bort dom och lägg dom i kylen tills dom svalnat. Lägg på ögonen och koppla av i ca 15 minuter.


Kall mjölk:

Kylan reducerar svullnad medan fettet i röd mjölk lugnar torr och irreterad hud. Häll iskall mjöl eller grädde (ovispad) i en liten skål och doppa två bomullsrondeller i vätskan. Krama ur dom lite och lägg på ögonen. När de blivit varma kan du upprepa.


Fotbad:


Du behöver:

*Varmt vatten (så att fötterna är täckta)

*5-10 myntablad

*ca 2dl sal

*1 citron eller lime, skivade


Så här gör du:


Placera fötterna i vattnet i ca 10 minuter. Fila fötterna och avsluta med en tjock fotkräm och om du vill ett snyggt nagellack.


Hoppas ni gillar tipsen och att ni själva provar det! Tänk på att man helst ska göra det 1 gång i månden. Är det någon här som gör det :)? Vi hörs imorgon! Kramizzar//Pauline

 
 
Louise

Louise

16 december 2010 20:31

Men hallå där syrran...har en tävling på bloggen,du kan vinna en länkning i en vecka! Pusssss / Lollo systeryster xD

http://www.lossanh.blogg.se

 
Ebbann

Ebbann

22 december 2010 11:02

Hej
Detta hör inte till inlägget men kostar bloglovin?

http://www.snorptorpan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline - 13 september 2011 21:01


  Imorrn börjar jag blogga på http://palosfoto.blogg.se, så forstätt följa mig&mitt liv där! Den här bloggen kommer finnas kvar, ifall jag skulle trivas bättre på bloggplatsen så kommer jag kanske tillbaka hit. Men då säger jag självklart till f...

Av Pauline - 12 september 2011 21:12


en "fin" oredigerad bild på mina underbara kompisar , kärlek!   Tjobrä! Ville bara uppdatera lite, det gillar nu ju? ;) Var med kompisar som vanligt efter skolan idag. Ska iallafall gå och titta på hollywoodfruarna nu, dom är såhäär roliga! De...

Av Pauline - 11 september 2011 19:31

 |Nikon d40|AF-S Nikkor 55-200mm|Foto&redigering: jag|   tjenatjena snyggingar! Hade det gryyymt kul igår på kulturnatten, var med Hanna & Louise men hänkade på en massa hela tiden. Träffade superhärliga tjejer & killar, niärbäst (L) Har bara var...

Av Pauline - 10 september 2011 17:35

  Jag & hanna på bilderna, visst är hon för fin!? (L)Hej snyggingar! Nu sitter jag och dunkar musik, har vart på stan & käkat med familjen innan :) Nu ska jag snart ner på stan igen & möta upp lite vänner, det är kulturnatten ikväll! Kommer bli ...

Av Pauline - 10 september 2011 11:28

|Nikon d40|AF-S Nikkor 18-55mm|Foto&redigering: jag|   Hon. Var. Helt. Fantastisk. Här har ni del 1 av alla bilder jag fotade i torsdag, det var så himla roligt! Hon sjunger så bra!! Stod längst fram också, kan det bli bättre? Fick med mig l...

Pauline - MODE&FOTO♥


Kul att just du hittade hit :) Jag heter Pauline och i denna blogg kommer du få läsa om min vardag, mode, dans & ta del av mina foton som jag tar med en Nikon d40. Hoppas du stannar, och följ mig gärna via bloglovin' :)
bloglovin

Fråga mig något!

91 besvarade frågor

Vad tycker du?

blogg.se / bloggplatsen.se?
 blogg.se
 bloggplatsen.se

Följ mig via bloglovin' :)

bloglovin

Gilla mig på facebook :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

    

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards