Dance-P

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Hur du gör ditt egna hemma-spa del 1 :)

Av Pauline - 16 december 2010 19:05

Heej alla! Följ dom här instruktionerna så får du ditt alldeles egna hemma-spa :)!!


* Bestäm dig för en dag där du bara tar det lugnt och pysslar om dig själv


Här är ett tips på hur du kan lägga upp din dag :)


10.00 Sovmorgon!? Ta en härlig sovmorgon och ät en god och nyttig frukost bestående av fruktsallas, yoghurt med nötter och russin och färskpressad apelsinjuice.


11.00 Ta en skön promenad om det är fint väder ute så att du får i dig lite frisk luft.


12.00 Börja med dina härliga spabehandlingar. Gör iordning en härlig kroppsskrubb och sätt på duschen. Låt det ånga ordentligt innan du hoppar in. Avsluta med en fet bodylotion. (Ingredienser till kroppsskrubben finns här nere)


13.00 Njut av en god luch beståenda av en god sallad tillsammans med dina favoritgrönsaker som du äte låångsamt. Istället för att kasta i dig maten, tugga långsamt och tänk på alla smaker.


14.00 Slå dig ner i soffan med en bra bok, titta på ditt favoritprogram eller varför inte ta fram dagboken. Tänk inte på vad du borde göra, koppla bara av i några timmar och ta det lugnt.


16.00 Ge fötterna lite extra omtanke med hjälp av ett fotbad (Hur du fixar ditt fotbad står strax här under)


17.00 Gör en ansiktsmask eller en ansiktspeeling och ta ett avslappnande bad. Fyll gärna badkaret med någon härlig badolja eller badskum. Du kan också tända lite ljus och sätta på din favoritmusik (helst inga hårdrocks låtar ;D)


18.00 Middag! Fyll tallriken med säsongens nyttiga grönsaker, nyttiga kryddor och lax eller kyckling.


Resten av kvällen spenderar du precis som du vill, bara du inte stressar.


Recept:

 

Honung och havre-mask:


Prefekt för oljig och aknebenägen hud.


Du behöver:

*0,6 dl yoghurt (ingen smaksättning)

*1,2 dl havregryn

30 ml flytande honung


Gör så här:

Pulverisera havregrynen i en mixer, matbredare eller i en mortel. Blanda honungen och yoghurten i enskål och lägg i havregrynen. Mixa ingredienserna tills du fått en jämn smet. Lägg över ansikte och hals och låt verka i 15 min. Skölj med varmt vatten och avsluta med din vanliga hudkräm.


Mini-skrubb:


Du behöver:

1 apelsin/citron


Gör så här:

Dela en färsk apelsin/citron i 2 delar. Mjuka upp knän, armbågar och häler med frukthalvorna.


Okej det här inlägget blev så lång att jag helt enkelt får ta och göra del 2 :) Hörs snart! Kramizzar//Pauline

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline - 13 september 2011 21:01


  Imorrn börjar jag blogga på http://palosfoto.blogg.se, så forstätt följa mig&mitt liv där! Den här bloggen kommer finnas kvar, ifall jag skulle trivas bättre på bloggplatsen så kommer jag kanske tillbaka hit. Men då säger jag självklart till f...

Av Pauline - 12 september 2011 21:12


en "fin" oredigerad bild på mina underbara kompisar , kärlek!   Tjobrä! Ville bara uppdatera lite, det gillar nu ju? ;) Var med kompisar som vanligt efter skolan idag. Ska iallafall gå och titta på hollywoodfruarna nu, dom är såhäär roliga! De...

Av Pauline - 11 september 2011 19:31

 |Nikon d40|AF-S Nikkor 55-200mm|Foto&redigering: jag|   tjenatjena snyggingar! Hade det gryyymt kul igår på kulturnatten, var med Hanna & Louise men hänkade på en massa hela tiden. Träffade superhärliga tjejer & killar, niärbäst (L) Har bara var...

Av Pauline - 10 september 2011 17:35

  Jag & hanna på bilderna, visst är hon för fin!? (L)Hej snyggingar! Nu sitter jag och dunkar musik, har vart på stan & käkat med familjen innan :) Nu ska jag snart ner på stan igen & möta upp lite vänner, det är kulturnatten ikväll! Kommer bli ...

Av Pauline - 10 september 2011 11:28

|Nikon d40|AF-S Nikkor 18-55mm|Foto&redigering: jag|   Hon. Var. Helt. Fantastisk. Här har ni del 1 av alla bilder jag fotade i torsdag, det var så himla roligt! Hon sjunger så bra!! Stod längst fram också, kan det bli bättre? Fick med mig l...

Pauline - MODE&FOTO♥


Kul att just du hittade hit :) Jag heter Pauline och i denna blogg kommer du få läsa om min vardag, mode, dans & ta del av mina foton som jag tar med en Nikon d40. Hoppas du stannar, och följ mig gärna via bloglovin' :)
bloglovin

Fråga mig något!

91 besvarade frågor

Vad tycker du?

blogg.se / bloggplatsen.se?
 blogg.se
 bloggplatsen.se

Följ mig via bloglovin' :)

bloglovin

Gilla mig på facebook :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

    

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

RSS


Skapa flashcards