Dance-P

Alla inlägg den 21 juli 2010

Av Pauline - 21 juli 2010 18:22

Heej alla! Här kommer det en massa bilder från Tunisien!

Min tatuering från idag!  Mina örhängen! Ledsen att det blev väärldens sämsta bild, gick inte att få mindre suddigt! 

Mina nya mörkblå converse <3       En trumma som jag köpte för 5 kr! Hehe, billigt :D    Jag

   Kameler!      Louise och min hand! Min längst ner, Lollos längst upp! 

  När hon målar på Louise arm!

Jag!  

Min arm när tatueringen var ny! 

Jag!  Jag och Louise! Louise till höger jag till vänster!    Jag och Louise vid en kamel! Lollo och jag! Fin bild på någon växt!  Pappas kamel, Hannah! Hon satt och dreglade på Louise ben hela tiden xD!   Louise och min skugga på vår kamel, Bernadette (Vet inte riktigt hur det stavas) Fin häst! Kolla vilken fin bronsfärg den här hästen har! Den riktigt blänkte i solen!   

"Är det okej om jag däckar lite?..." "Tänkte väl det..." Zzzzzz....  Jag och Bernadette!  Lollo håller kaninöron på Bernadette... "1024, 1025, 1026... Eeehh jag ger upp, hon kommer aldrig att märka något...!"   Hela familjen vid Bernadette! 

Bernadette!   

En mycket ståtlig Bernadette!  Jag och Louise!  Alla andra kameler + 1 häst!  Flera kameler...  En fin häst!  Jag när vi startar!  Mina nya snygga oranga converse <3!  <3!  Min nya tröja med mitt namn på! På baksidan är det Micheal Jackson!  Jag med min tröja!   Jag! Jag! 

Mitt vattenglas!   Havet!   Jag = livvakt!   Jag! Jag i ett par brillor som Lollo testade i en affär!  Försökte ta på månen och polstjärnan! Ni ser ju hur det gick: 8 månar och en massa polstjärnor, hehe!  Coolt ljus på den här busken!   Fina blommor mot en husvägg!  Poolen på kvällen! (Det var enda gången man kunde se hela poolen, för det var så fullt annars att man inte lade märke till hela poolen)  Skuggan av en palm i poolen!  Spagetthi!  Middag en kväll!   Jag! En palm som ser ut som en annanas!  Palm mot solen!  Palmblad!  Stammen på en palm!   Lykta! Fotsteg i sanden!  Mina fötter!  Fotsteg i sanden!  Havet!  Jag skrev mitt namn i sanden :)!  Mitt namn som snart är borta!  Hjärta i sanden!  Härlig bild enligt mig själv!  Parasoll, nallblå himmel och hav = vacker bild!  Min skugga!  Saker man kunde göra! Vi skulle kanske ha gjort det som heter "Parachutes" men det blev kameler istället!  En söt liten katt!   

En palm! 

Palmer!


Ja det var dom bilderna som var mest intressanta :)! Hoppas ni gillar dom! Nu har jag precis ätit middag, det bled taccos! Mums, vad gott :)! Men nu är jag sprängmätt, Louise och jag ska kanske gå och ta en promenix snart, men bara kanske! Men ni får ha det så gött! Vi hörs! Kramizzar//Pauline  

Av Pauline - 21 juli 2010 16:38

Heeej alla! Jag har saknat er :)! Men nu är jag hemma igen :)! Jag ska skriva en massa om vad vi har gjort och lägga in en massa bilder :)! (Kommer inte att skriva alla dom första dagarna i detalj för kommer inte ihåg så mycket ;P men vi låg mest och solade och badade då ;)!) Vi har legat mycket vid poolen och solat och badat och så har vi varit på stranden, shoppat, solat och badat lite mer, käkat glass i stora lass ;P, ridit på kameler, myst m.m. Kan ju börja berätta om dag 1:


Vi kom fram till hotellet som heter "Dar Khayam" ungefär klockan 11.30 och då fick vi gå och äta lunch och gå runt och titta lite för vårt rum var inte klart ;)! Rummet var fint, men lite trångt för 4 personer ;)! Louise och jag sov i en våningssäng ;)! Efter att vi kollat på rummet så bytte vi om och gick ner till poolen! Och sen badade vi en massa, det var såååå varmt! Det var typ 39 C* första dagen! Så det var skönt att bada ;)! Vi gick ner lite på stranden och så, det var jätte fint i vattnet och fina stränder ;)! Första dagen badade vi faktiskt mest ;)!


Dag 2: Vi låg mest och sola den dagen med ;)! Och det var väldigt bra för man fick gå och hämta hur mycket dricka man ville - gratis ;)! Och det fanns också glass - gratis! Det var för att det var all inclusive ;)! Det var väl sådär att ha all inclusive, det är mysigt att gå och leta resturanger och så istället för att bara äta på hotellresturangen ;)! Men Hammamet var en jätte fin stad :)! Det var bara helt galna människor på marknaden och så ;)! Om dom säger att något kostar si så säger dom sen att det kostar så, dubbelt så mycket... Inte så kul liksom om man har hittat något man vill ha ;)!


Okej, nu struntar jag i att skriva om varena dag om vi bara har solat och badat ;)! Jag skriver om det lite intressantare istället ;)! Jag har iallafall blivit väldigt brun, hade ju tjuvstartat lite hemma hos mormor och morfar innan vi åkte ;P! Jag är en pepparkaka på ryggen och baksidan av benan, och liiiite svagare på framsidan ;)! Har bränt mig lite i ansiktet, på näsan! Hehe, men det gör inte ont, det är bara lite rött, som tur är ;)! Har till och med fått färg på öronen för jag har haft örhängen på hela tiden så har en liten ring runt hålet där dom har suttit, hihi! I förrgår så åkte vi med buss med några andra från hotellet till ett ställe där dom hade kameler! Där red vi på kameler, och det var super roligt! Det skumpade inte så mycket som alla säger som har gjort det ;)! Louise och jag delade på kamel, det var 4 kameler som satt fast i ett snör tillsammans, och Lollo och jag fick rida först :D! Efter kamelridningen så fick vi dricka lite och ta på oss kläder som riktiga afrikaner och så fick man ta foton om man ville med en kamel ;)! (Dom bilderna kommer senare ;)) Efter att vi hade druckit lite kom det en kvinna och drog med mig till en stol som hon satte mig i och så började hon göra en tatuering på mig! Det blev jäättefin! Jag brukar inte gilla tatueringar i vanliga fall, varken äkta eller oäkta, men den här var jätte vacker! Det var en "Henna tatoo" och hon gjorde den för hand, fina mönster från armen till min pekfingersnagel ;)! Det kommer bilder på den senare ;)! Men bilden är tagen när den är ny och när den var ny fick man inte blöta den eller röra den och hon hade hällt på glitter och färg, men dagen efter när vi badade så försvann ju såklart glittret och lite av färgen ;)! Min är nu mera brun än svart, men ändå lika fin :D! Varje kväll så var det uppträdanden på scenen också, och på slutet var det dans för alla i publiken och först var det "Club dance" och sen var det en dans till "Waka Waka" av Shakira! "Waka Waka"-dansen var jätte rolig, har film på den också, den ska jag också lägga in snart :)! Och ibland mellan pauserna så fick man gå upp och dansa och mamma lärde mig lite salsa så när det bled salsa musik gick mamma och jag upp och dansade salsa :)! Det var jättekul! Mamma går och tar salsa-lektioner med några vänner, Louise och jags ka kanske följa med och titta någon gång på deras lektion och testa lite ;)! Jag tycker det är kul, Lollo vill knappt testa :D! Vi träffade också en engelsk kille som hette Jack, som typ blev kär i Lollo, haha! Han bara när vi spelade vatten polo: "Do you wan´t to go out with me?" Hahahahahahaha! Lollo bara "What!?" och han bara "Ehh...Nothing!" Hahaha, Lollo försökte undvika honom efter det :D :D :D :D! Hahaha! Louise och jag har också spelat en hel del Sims 3, förlåt att jag inte har bloggat men internet har - såklart -  inte funnits på hotellrummet, och man kunde låna datorn i lobbyn men det kosta en massa pengar ;)! Så det blev inga inlägg! Imorgon kväll/eftermiddag ska vi åka till Malin och hälsa på vår lilla Neo <3! Ååååh varför skulle hon jobba just ikväll :( ? Men vi kommer inte att ta hem Neo igen för på fredag ska vi åka bort till Norge igen till ett par kompisar i en vecka eller 5 dagar ;)! Det ska bli kul! Tar kanske med mig datorn, vi får se, får kanske låna KF:s dator (KF är alltså vår kompis) för han har ju en liksom ;)! Om inte internet funkar på min dator alltså ;)! Ikväll ska vi äta hemma, men imorgon kanske vi ska äta på en resturang brevid mammas jobb ;)! Men nu har jag skrivit ett vääääldigt långt inlägg! Hehe! Vi hörs lite senare, då kommer det nog lite bilder! Ni får ha det så gött! Kramizzar//Pauline


Pauline - MODE&FOTO♥


Kul att just du hittade hit :) Jag heter Pauline och i denna blogg kommer du få läsa om min vardag, mode, dans & ta del av mina foton som jag tar med en Nikon d40. Hoppas du stannar, och följ mig gärna via bloglovin' :)
bloglovin

Fråga mig något!

91 besvarade frågor

Vad tycker du?

blogg.se / bloggplatsen.se?
 blogg.se
 bloggplatsen.se

Följ mig via bloglovin' :)

bloglovin

Gilla mig på facebook :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

    

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards