Dance-P

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Pauline - 10 juni 2010 18:49

Heej igen! Nu har vi varit och käkat, för länge sen faktiskt :)! Men när vi kom hem igen så åkte mamma till bion och Lollo till fotbollsträningen, så jag var ensam hemma! Men efter en stund kom pappa hem! Han åkte och köpte sushi för han hade inte ätit någon middag, och då satt jag och höll honom sällskap! Efter det så hoppade jag i badet, och nyss så klev jag upp ur badet! Det var skönt! Imorgon är det avslutning! Jippieee! Men det skulle typ bli fult väder imorgon :(! Man får hoppas att dom har fel! Snart ska jag nog läsa lite i min bok, som är jätte spännande! Den heter "Tystnad, tagning" och är jätte bra och spännande, den utspelar sig på 1950-talet! Här kommer lite info om boken:


Författare: Michelle Magorian

Sidantal: 646

Så här står det på baksidan:

Det har varit fred i fyra år, men för Henry är andra världskriget långt ifrån slut. Hans pappa dog som krigshjälte, och Henry saknar honom enormt. Han tar sin tillflykt till filmens värld. Där i den mörka biosalongen kan han drömma sig bort. Och det gör han varje lediga stund, tills han en dag får låna en gammal kamera. Henry börjar fotografera för ett skolprojekt, men när han framkallar filmen kommer han en hemlighet på spåren - en hemlighet som gör att han eget liv alltmer börjar likna en filmthriller.

 

Här kommer ett litet urdrag ur boken ;) : (Kapitel 7 "Bortsorterad" s.309)

-Javisst gör jag det, inföll Henrys mamma. Har hon fått problem för att hon använt sin brors namn?

-Nej, det har löst sig på bästa vis, sa farbror Bill. Men mannen på fotografierna är fortfarande ett mysterium.

-Vilken man?

-Mamma vet inget om det, sa Henry.

-Henry tror att en man har följt efter mrs Beaumunt. Och hon trodde att det var förlagt som  hade anlitat en privatdetektiv, men de känner inte honom.

-Är det sant? Men hur kommer det sig att du tror att han följer efter henne Henry?

-För att han dyker upp överallt. Både här och i London och på biografen.

-Han kanske gillar att gå på bio. Det är ju massor av människor som gör det.

-Men han dök upp på en liten gata i London när vi var där.

-Det var säkert en slump. Du har sett för många gangsterfilmer.

-Lustigt nog tyckte jag att han såg bekant ut, sa farbror Bill.

-Har du sett fotografierna?

-De ligger i kuvertet där. Han pekade på andra sidan bordet.

-Kan jag få titta på dom?

-Henry, sa hans styvfar.

Henry ryckte på axlarna, plockade upp dem ur kuvertet och spred ut dem framför henne. Hon satt med händerna vilande på bordet och tittade på dem. Plöstligt drog hon häftigt efter andan, som om någon hade gett henne ett hårt slag i magen. Med blicken fylld av fasa gav hon ifrån sig ett förskräckt skrik och föll ihop på golvet med fotografierna regnande över sig som vissna löv.

 

Låter den inte spännanade :)? Imorgon efter avslutningen ska Nikita, Louise, jag och Ester gå på bio! Vi ska se StreetDance3D, jag vann ju biljetter till den filmen men hon jag vann dom av var typ en lögnare... Har ännu inte fått mina biljetter, premiären är imorgon och biljetterna skulle ha kommit förra veckan :(! Men pappa sa att om inte biljetterna kommer så skulle han betala biljetterna! Tack pappa :) (H)! Innan bion så ska Louise,jag och mamma (kanske pappa) gå och fika lite på stan och mysa lite! Hooooooppaaaas att det blir fint väder :)! Jag är inte helt säker på att jag kan blogga imorgon men vi får se! Och bara så att ni vet, jag kommer inte att uppdatera lika mycket på sommarlovet som jag gör nu ;)! Det har man inte tid med ibland ju! Så det får ni & jag leva med :)! Hehe! Men nu måste jag gå! Vi hörs! Ha det gött! Kramizzar//Pauline

    

 

 

   Glad sommar <3!

Av Pauline - 10 juni 2010 15:25

Heej alla! Ikväll ska Louise och jag käka på resturang för mamma ska på bio med sina arbetskamrater så hon hinner inte laga någon middag och pappa kommer inte hem förens vid sju ikväll :)! Idag har allt varit lugnt, vi har inte haft några lektioner typ, bara plockat undan grejer och lagt i kassar så nu har jag en kasse full med skolböcker m.m som jag inte vet vad jag ska göra av...! På lunchen gick vi till vår lärares trädgård och grillade korv med bröd och så fick vi glass och jordgubbar till efterrätt! Det var kul & gott :)! Efter det så gick vi tillbaka till skolan och så fick vi sluta för dagen :)! Vi skulle ha gått typ en timme till men vi slapp :)! Just nu är Nikita här, hon och Lollo går igenom mina bilduppgifter och andra grejer! Hehe! Men nu måste jag dra! Vi hörs nog ikväll! Annars hörs vi nog imorgon :)! Ha det gött! Kramizzar//Pauline

Pauline - MODE&FOTO♥


Kul att just du hittade hit :) Jag heter Pauline och i denna blogg kommer du få läsa om min vardag, mode, dans & ta del av mina foton som jag tar med en Nikon d40. Hoppas du stannar, och följ mig gärna via bloglovin' :)
bloglovin

Fråga mig något!

91 besvarade frågor

Vad tycker du?

blogg.se / bloggplatsen.se?
 blogg.se
 bloggplatsen.se

Följ mig via bloglovin' :)

bloglovin

Gilla mig på facebook :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

    

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

RSS


Skapa flashcards