Dance-P

Alla inlägg under maj 2010

Av Pauline - 29 maj 2010 09:18

Heeej alla! Jag hade tänkt att skriva ett litet smarrigt reecept till er som läser min blogg! Hoppas ni tycker det är bra! Här kommer det en god huvudrätt som smakar lika gott som det ser ut! (Har tyvärr ingen bild...)


Biff chow mein:


Ingredienser:

* 1 pressad vitlöksklyfta

* 2,5 cm skalad och riven ingefära

* 1 msk ljus soja

* 1 msk risvinäger eller sherry

* 350 g tunt skivat nötkött (t.ex. fransyska)

* 225 g äggnudlar

* 1 msk solrosolja

* 75 g halverade sockerärtor

* 100 g små broccolibuketter

* 3 delade salladslökar

* 1 röd paprika, urkärnad och tunt skivat (paprika är inget måste)

* 100 g böngroddar

* 2 msk ostronsås

* 2 tsk rostad sesamolja


Redskap:

* Blandskål

* Sked

* Kastrull

* Träsked

* Wok/teflonpanna


Gör så här: Steg 1: Blanda vitlök, ingefära, soja och risvinäger eller sherry i en skål. Tillsätt det skivade köttet och rör om. Låt marinera i 10 minuter.

Steg 2: Koka äggnudlarna under tiden. Lägg dom i en kastrull med kokande vatten och koka i 4 minuter. Häll av vattnet och lägg dom i kastrullen igen för att behålla värmen. Steg 3: Hetta upp solrosoljan i en stor wok eller teflonpanna. Tillsätt köttet och woka under omrörning i 4 till 5 minuter tills det fått en brun färg. Steg 4: Tillsätt sockerärtorna, broccolin, salladslökarna och paprikorna. Woka under omrörning i 2 till 3 minuter. Steg 5: Tillsätt nudlarna, böngroddarna, ostronsåsen och sesamoljan. Woka under omrörning i ytterligare 2 minuter.

Voilá!


Hoppas du tycker att receptet var bra! Mer recept kommer senare, vill du att jag skriver något speciellt recept säg till! Eller vill du att jag skriver receptet till din favorit rätt, så säg till :D! Ni får ha det så gött! Kramizzar//Pauline


Av Pauline - 29 maj 2010 08:53

Heej här kommer lite filmtips till er! Hoppas ni tycker dom är bra :D!


Bra filmer: Avatar, City of Ember, Journey to the Center of the Earth, 13 going 30, StreetDance3D (inte för att jag sett den :P), Indiana Jones-serien, Twilight-serien och så finns det ju typ 1000 andra bra filmer men det här är dom jag kommer på nu!


Dåliga filmer: Serious moonlight & så finns det många fler men dom kommer jag inte på nu :P! 


Hoppas ni tycker om dom, och har ni några bra filmtips så skriv dom gärna till mig <3! Ni får ha det så gött! Kramizzar//Pauline   


Av Pauline - 29 maj 2010 08:38

Heej och godmorgon alla! Sovit gott? Jag har, men jag somnade i mammas och pappas säng...hehe, sen skulle mamma ta mig till mitt rum och jag har loft säng, så hon hade sagt att jag fick klättra upp själv, och jag hade tydligen svarat, så jag gick nog lite i sömnen för jag kommer inte ihåg något av det  Haha! Iallafall, JAG VANN!! Jag vann biobiljetterna, så nu ska Louise och jag gå och se filmen, när biljetterna kommit ;P! Och när filmen har kommit ut på bio :D! Men det är en himlans orättvist att Sverige inte får vara med i Eurovision song contest ikväll :(! Dumma Anna! Aja, vad tyckte du om Anna? Var det hon som skulle ha vunnit melodifestivalen? Eller hejade du på någon annan? Jag tyckte att hon var sådär, hon sjöng rätt bra och låten var inte den sämsta! Men hon hade tydligen inte det! Iallafall i nästa inlägg hade jag tänkt komma med lite bra filmtips! Vad sägs om det? Och senare kommer det nog komma ett inlägg som heter "Pauline hissar & dissar" hihi! Men vi hörs senare! Ni får ha det så gött! Kramizzar//Pauline

Av Pauline - 28 maj 2010 21:20

Heej! Här kommer fler skönhetstips! Hoppas ni gillar dom! Skönhetstips för: Hår & kropp!


För dig som har fett hår: Gör så här: Köp aloe vera-gelé i din närmaste hälsokostbutik och blanda det med en tsk citronjuice. Ta en klick som en enkrona av ditt vanliga schampo och blanda ihop gelén och saften med. Massera in i håret riktigt rejält (och i hårbotten) och skölj ur ordentligt. Därför funkar det: Aloe vera och citronjuice hjälper  till att ta bort överflödigt fett genom att stimulera blodsystemet så att fettet inte lagrar sig i porerna.


För dig som har torrt hår: Gör så här: Mosa en banan i en bunke och häll i 4 droppar mandelolja. Arbeta in det i håret och låt det sitta i 15 minuter innan du använder ditt vanliga schampo och balsam. Så funkar det: Banan och mandelolja innehåller mycket fett och som hjälper till att binda fuktigheterna i torrt hår.


För dig som vill ha mer glans i håret: Gör så här: Knäck ett ägg och blanda ihop med en halv dl mjölk. Blandas det inte riktigt ordentligt så ta en visp! Häll sedan blandningen över håret, messera in det och sitt med en handuk över i 10 minuter. Skölj sedan ur. Därför funkar det: Ägg innehåller mängder med mineraler, vitaminer och proteiner som är bra för ditt hår. Tillsammans med mjölk som är glansgivande så blir detta rena rama mirakelkuren.


För dig som vill få lite ljusare hår: Sä här gör du: Du som redan är blond men vill fördjupa den blonda tonen lite kan ta färskpressad citronsaft i håret. Har du möjlighet att sitta i solen efteråt i en halvtimme så blir effekten ännu bättre. Därför funkar det: Citron har, liksom kamomill, en naturligt blekande effekt. Men tänk på att använda hårinpackning sedan så håret inte blir slitet.


För dig som känner dig hängig och trött: Gör så här: Ta en stor morot och skär i mindre bitar. Skala en appelsin och dela i klyftor. Mät upp 2 dl hallon (har du inte färska så ta frysta). Häll i allting i en mixer och kör det tills allting är riktigt finfördelat. Häll upp i 2 st glas och servera med isbitar. Därför funkar det: Morot, hallon och apelsin innehåller massor av c-vitaminer och antioxidanter. Blodsockret stiger snabbt vilket gör att du blir piggare bara några minuter efter att du druckit juicen.


För dig som är förkyld: Gör så här: Mixa en halv grapefrukt, en halv kiwi, två stora bitar färsk ananas, fem stora jordgubbar och en dl frysta tranbär i en mixer. Servera i 2 glas. Därför funkar det: Grapefrukt, kiwi och tranbär smakar syrligt och sätter igång bihålesystemet. Jordgubbar är en naturlig smärtlindrare och hjälper mot huvudvärken som man ofta har när man är förkyld. De höga mängderna c-vitaminer i ananasen gör att du känner dig piggare.


För dig som har spröda och svaga naglar: Gör så här: Ta två dl björnbär, en dl svarta vinbär och en dl vaniljyoghurt och kör allt i en mixer. Servera!  Därför funkar det: Ena av anledningarna till varför man får dålig kvalitet på naglarna är brist på folsyra och B-vitaminer. Mörkgröna och mörkblåa bär och frukter innehåller ofta mycket folsyra så björnbär och svarta vinbär kan göra underverk i naglarna. OBS! Viktigt: När du ska använda bär och frukter som är frysta så ska du inte tina upp dom i micron innan eller värma upp dom. Då försvinner vitaminerna - så bara tillred dem som de är.


Hoppas du gillar dom! Och att du tycker dom funkar! Måste dra! Godnatt! Kramizzar//Pauline



Av Pauline - 28 maj 2010 16:48

Heej alla! Här kommer lite skönhetstips till er! Om hur du blir naturligt vacker..:)!


För dig som har påsar under ögonen: Gör så här: Skär tunna skivor av gurka  och lägg på ögonlocken medan du blundar. Ligg & vila i en kvart innan du tar bort gurkskivorna. Därför funkar det: Gurka har en lugnande effekt som gör huden runt ögonen lite klarare. Kuren kan upprepas några ggr i veckan tills man får piggare blick.                    


För dig som har fet hy: Gör så här: Ta 3-4 jordgubbar och mosa dom. Blanda gärna moset med havregryn så håller konsistensen ihop bättre. Täck ansiktet med röran och låt verka i 15 minuter innan du sköljer av det med ljummet vatten. Därför funkar det: Jordgubbar är inte bara supersmaskigt, det är också väldigt renande och hjälper till att forsla bort döda hudceller. På det sättet hjälper det dig att hålla den feta hyn så ren att inte porerna täpps till.


För dig som har problem med finnar: Gör så här: Riv ett äpple på ett rivjärn och blanda med två msk honung. Smeta ut över ansiktet och låt det torka in i huden. Tvätta sedan av med ljummet vatten. Därför funkar det: Honung är naturligt bakteriedödande och är även rikt på C-vitaminer. Äpple innehåller en speciell typ av fruktsyror som kallas AHA-syror. Den typen av syror har förmågan att tränga in på djupet och lösa upp döda hudceller. Äpple och honung tillsammans är därför väl värt att prova om man har problem med oren hy och akne.


För dig som har torra läppar: Gör så här: ta olivolja på fingret och stryk på läpparna innan du går och lägger dig och låt verka under natten. Därför funkar det: Olja är bland det fetaste som finns så att använda olivolja som mjukgörande medel är mer effektivt än vad många tror. Testa!

För dig som har torr hy: Gör så här: Mosa en halv avokado och blanda med en halv mosad banan. Tillsätt en msk olivolja och blanda runt. Lägg masken på ansiktet och skölj av 10-15 minuter senare. Voilá! Därför funkar det: Avokade, olivolja och banan är extremt feta produkter som tillför mängder av fukt och näring, jätteviktigt för dig med torr hy!

För dig som har normal hy: Gör så här: Ta en persika och mosa ordentligt i en skål. Ringla sedan ner en msk honung, blanda runt och låt verka i ansiktet 20 minuter innan du sköljer av riktigt ordentligt. Därför funkar det: Persika innehåller ämnen som motverkar innflammantioner i huden plus att den löser upp smuts och orenheter.     


Mer skönhetstips kommer senare! Hoppas ni tycker om dom! Ha det så gött! Kramizzar//Pauline

                    

Av Pauline - 28 maj 2010 13:59

Heeeeej! Som ni ser på rubriken kan jag inte sitta still!!!! Jag ahr fått en kommentar av Patricia Jacobs, hon har bloggen som jag tävlade om biobiljetterna i! Och vi har mejlat lite och hon hör av sig till mig ikväll :) :)! Kan knappt vänta! Har aldrig varit med i en sån här tävling förut, och därför har jag aldrig vunnit :D! StreetDance3D= coolaste filmen ever! Men nu ska jag och Lollo köpa glass, hörs efter det! Kramizzar//Pauline

Av Pauline - 27 maj 2010 19:32

Heeej alla! Nu sitter jag vid datorn, vi har gäster! Hilde & Eva från Norge är här och hälsar på! Mamma, Hilde & Eva ska ut och äta! Pappa är på något event med jobbet och kommer inte förens 10 eller något sånt så Louise och jag är ensamma hemma och mamma har hyrt en film åt oss som heter "Serious moonlight" Den verkar vara bra!    Så nu ska vi sätta oss och titta på den! Vi hörs! Ni får ha det så gött! Kramizzar//Pauline

Av Pauline - 27 maj 2010 16:21

Heeej alla! Efter skolan stannade Louise, jag & Nikita kvar och spela fotboll men Kalle, Noel & Theo! Vid 16 kom vi hem eller nåt sånt och då följde Nikita med! Vi satt mest vid datorn, sen gick hon för några minuter sen! Just nu har 1 person röstat på omröstningen! Tack, vem somän har gjort det <3! Och den personen har röstat på Mig&mitt liv! Så just nu ska jag sikta på att skriva mer om mig&mitt liv! Men vill du läsa om något annat så rösta på något annat :)! Och har du något att fråga mig om så snabba dig att fråga! Imorgon är det slut, you know ;)! Ingen har frågat något än men frågestund är kanske inte så diggat, eller? Just nu lyssnar jag på musik på ipoden! Jag har en ipodshuffle som ser ut så här & har sån här färg:    Den är bra! Sen har jag en jättegammal (som jag fick för några år sen, och inte använder nuförtiden) mp3 som är svart & silvrig! Och så har jag min förra (som jag fortfarande använder ibland, det är bara lite tråkigare musik på den ;P) det är också en ipod i en underbar blå färg! Har tyvärr ingen bild på den! Men vi hörs senare! Kramizzar//Pauline

Pauline - MODE&FOTO♥


Kul att just du hittade hit :) Jag heter Pauline och i denna blogg kommer du få läsa om min vardag, mode, dans & ta del av mina foton som jag tar med en Nikon d40. Hoppas du stannar, och följ mig gärna via bloglovin' :)
bloglovin

Fråga mig något!

91 besvarade frågor

Vad tycker du?

blogg.se / bloggplatsen.se?
 blogg.se
 bloggplatsen.se

Följ mig via bloglovin' :)

bloglovin

Gilla mig på facebook :)

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

    

Tidigare år

Arkiv

Gästbok

RSS


Skapa flashcards